Analitikák tudatos alkalmazása a bevásárló központok bevétel növelése céljával

A vásárlói viselkedés változásának periódusát éljük. Az online vásárlás egyre népszerűbbé vált, hiszen az emberek már bármit megrendelhetnek, és kiszállíttathatják otthonukba. A vásárláson túl, az üzletházak minél több élményt kívánnak nyújtani a látogatóknak. Ezen trend fejlődésének a mértéke eltér a világ pontjain, de az ázsiai üzletházak már élen járnak a gazdagabb vásárlási élmény iránti igény kielégítésében, amivel párhuzamosan forgalmukat is jelentősen bővíteni tudják.

Forrás: axis.com

Forrás: axis.com

A The future of shopping centers című jelentés szerint, amelyet az AT Kearney készített, az üzletházak vezetőinek két technológia irányzatot kell elsajátítaniuk a gördülékeny vásárlási élmény nyújtásához:

  1. Technológiákat, amelyet a fogyasztók használnak a mindennapi életükben a vásárlási tevékenységük kapcsán, mint például mobiltelefonok, tabletek és az applikációik
  2. Technológiákat, amelyet az üzletek használnak az egyes vásárlók azonosítására, vásárlások követésére, várakozási idők mérésére, viselkedés elemzésére, ügyfelekkel való kommunikációra, és valós idejű kereskedelem, marketing, reklám és promóciós lehetőségek teremtésére.

Az általánosítás mindig rizikós, de a kutatás és a tapasztalat azt mutatja, hogy számos üzletház-üzemeltető le van maradva saját bérlőitől is a fejlett analitikák felhasználásában az előbbiekben említett célokra.

További szempont lehetne amire ez a vizsgálat nem tér ki, ugyanakkor egyértelmű: az analitikai alapú viselkedés elemzések létesítménybiztonsági szempontból is igen lényegesek lennének az üzletközpontokban. A szerk.

Az üzletházakban lévő bérlők általában fix összegben fizetnek az egység helye, mérete és felszereltsége alapján, ehhez jön még hozzá az eladások bizonyos százaléka. Cserébe azt várják, hogy az üzletház tulajdonosai a boltjukban forgalmat gerjesszenek. Az üzletház forgalma tükrözi az általa generált eladási lehetőséget, az üzletházról a boltra történő konverzió pedig azt, hogy a bérlők mennyire tudják kihasználni ezt a lehetőséget, majd végül eladássá alakítani.

A vásárlók számlálása betekintést nyújt az üzletház aktivitásába, trendekbe, csúcs periódusokba, és kiértékelések készíthetők olyan további faktorok hatásairól, mint az időjárás, ünnepnapok és promóciók. A látogatók számlálásának adatai arról is árulkodhatnak, mikor érdemes napi reklámkampányokat tartani, hogy becsalogassák a fogyasztókat a boltokba.

Forrás: Wega Tech

Forrás: Wega Tech

Az üzletházak menedzserei sok időt töltenek azzal, hogy meghatározzák, hogy a helyszín vonzáskörzete alapján milyen boltok kerüljenek az üzletházba. A vásárlók számlálásának összevetése más adatokkal, például demográfiai adatokkal, segíthet ebben, az üzletház különböző pontjai népszerűségének és teljesítményének összehasonlításával, akkor is, ha egy vásárló több boltba tér be. Így válhat láthatóvá, hogy milyen fogyasztók járnak az üzletházba és milyen a viselkedésük.

Egy másik fontos terület az üzletházak operátorai számára, amely szintén az ügyfelek viselkedéséhez kapcsolódik, az a helyszín elrendezésének optimalizálása. Az olyan analitikák használatával, mint a látogatók számlálása, megállási idő és hőtérképek, az operátorok áttekinhetik az ügyfelek mozgását az üzletházon belül. Ez magába foglalja a legforgalmasabb helyek és útszűkületek azonosítását (itt is lehet vastagon biztonsági vonatkozás. A szerk.) továbbá az ideiglenes tevékenységek, például a „pop up” boltok üzletházi élményre való hatását. Ez a tudás arra is felhasználható, hogy azt a hatást is felbecsüljük, amelyet a potenciális új bérlők gyakorolnak az üzletházra, és hogy kialakítsuk a bérlés árazásának felépítését.

Forrás: aspectis.hu, axis.com

Kapcsolódó cikkek:

Hozzászólások