Hogyan adjunk el biztonságot a Z generációs ügyfeleknek

Amennyiben a szakma a hagyományos értékesítési taktikákkal dolgozik, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyva ezt az egyre növekvő vásárlási szegmenst, sok pénzt hagy az asztalon. Hívja fel figyelmet Cris Petterson értékesítési tanácsadó a Vector Firm alapítója és elnöke a Security Bussines Magazin hasábjain.

A fiatalabbak befolyásolják a biztonsági rendszerekkel kapcsolatos vásárlási döntéseket. Mivel az elmúlt 20 évben a hozzáférés-vezérlés és a videó digitálisra vált, és iparágunk proaktívan toborzott fiatalabbakat, ez a fejlődés természetes; azonban a legtöbb biztonsági szakember számára nem természetes a Z generáció tagjaival való interakció.

Forrás: mmonline

A Z generáció, amely 1996 és 2012 között született, az első generáció, amely úgy nőtt fel, hogy az internet, az okostelefonok és a közösségi média a mindennapi élet szerves része. A nagy recesszió, a terrorizmus és az iskolai lövöldözés gyerekkoruk része volt. Kíváncsinak, hitelesnek, pragmatikusnak és rendkívül alkalmazkodónak tűnnek a változásokhoz, ahogy belépnek a munkaerőpiacra.

A Z generációnak való eladás egy kapcsolat kiépítéséről szól, de sokkal másképp, mint korábban. Íme hat módszer:

1. Legyünk hitelesek, ne csak eladni akarjunk

A Z generációban van radar minden hamis vagy túlságosan csiszolt dologhoz. Nem azt akarják érezni, hogy csak eladni akarnak nekik – azt akarják érezni, hogy segítik vagy oktatják őket. Tehát hagyjuk figyelmen kívül a küldetésnyilatkozatot és a zárókérdéseket, és összpontosítsunk az őszinte beszélgetésekre. Úgy beszélj velük, mint egy kortársunkkal és nem lekezelő hangnemben Ha meg tudjuk mutatni, hogy őszintén törődünk a problémáik megoldásával, akkor már az eredményesség félútján járunk.

2. Bizonyítsunk: mutassunk sikeres esettanulmányokat

Ez a generáció jobban bízik az esettanulmányokban, az ajánlásokban és a felhasználók által generált tartalmakban, mint a sima marketingkampányokban. Elégedett vásárlónk van? Mutassuk be történeteiket a LinkedIn-en vagy a YouTube-on (az Instagramon és a TikTokon is a lakossági piacon).

Ha nem használunk közösségi média platformokat cégünk reklámozására, vagy szöveges üzeneteket a kommunikációhoz, ez az egész generáció hiányozni fog.

3. Ott találkozzunk velük, ahol vannak

Úgy értem, szó szerint – a telefonjukon. Ha nem közösségi média platformokat használ cége reklámozására, vagy szöveges üzeneteket használ a kommunikációhoz, akkor hiányozni fog ez az egész generáció. Osszunk meg lebilincselő, oktatási tartalmakat, például a rendszer működését egy gyors videóban. Legyen szórakoztató, rokonítható, és legyen rövid. Idővel így létrejön a személyes kontaktus, és képesek leszünk kapcsolatokat kialakítani.

4. A tartalom legyen vizuális és interaktív

Mutassunk ne csak beszéljünk. Használjunk videókat, infografikákat és interaktív bemutatókat a termék ismertetésére. Még jobb, ha kipróbálhatják. Ha létre tudunk hozni egy kiterjesztett valóság (AR) élményt, ahol láthatják, hogyan nézne ki egy javasolt rendszer az ő terükben, akkor megelőzzük versenytársainkat.

5. Gyorsak és érzékenyek legyünk

A Z generáció azonnali válaszokat vár. Ha kérdéseik vannak, akkor most akarnak választ kapni, nem 24 órán belül. Használjunk chatbotokat, közösségi média DM-eket vagy akár szöveges üzeneteket a gyors és hatékony kommunikáció érdekében.

6. Oktassunk ne csak áruljunk

A Z generáció szeret tájékozódni vásárlás előtt. Tájékozottnak és hozzáértőnek akarják érezni magukat. Osszunk meg információkat arról, hogyan oldhatják meg konkrét kihívásaikat. Minden értékesítési hívás után kérdezzük meg magunktól, hogy az ügyfél fizetne-e nekünk az az ajánlott termékért, vagy szolgáltatásért.

És koncentráltan

  • A hitelesség az értékesítési taktikákkal szemben – A Z generáció a valódi, segítőkész interakciókat részesíti előnyben a hagyományos értékesítési pályákkal szemben.
  • A digitális platformokon találkozzunk velük – A Z generáció bevonásához a vállalkozásoknak ki kell használniuk a közösségi médiát, a gyors válaszüzeneteket és a vizuális tartalmakat, például videókat és AR-demókat.
  • Oktatás és felhatalmazás – A Z generációs ügyfelek alaposan tájékozódnak a vásárlás előtt, így az oktatási, értékvezérelt tartalom segít a bizalom és a hosszú távú kapcsolatok kiépítésében.

Ui. Bizony átgondolandóak a fenti tartalmak, hiszen aktív munkavállalóként belétható időn belül már aktív szereplőként lép majd be a Z generáció a mi szakmai piacunk különböző oldalaira is (eladó- vásárló)