Biztonságtechnika a retail hatékonyabb működéséért

Hogyan védekezhetnek a kiskereskedők a kiskereskedelmi környezetben bekövetkező veszteségek ellen? A vásárlók megszokták, hogy gyorsabb és hatékonyabb szolgáltatásokat várnak el, amelyek tükrözik azt a módot, ahogyan előszeretettel vásárolnak árut. Az e célokat szolgáló befektetéseknek támogatnia kell a változó fogyasztói elvárásokhoz való alkalmazkodást, miközben védi a vásárlókat és egyúttal elősegíti a profitábilisabb működést is.

Forrás: axis communications

Sokan úgy küzdenek meg ezekkel a kihívásokkal, hogy egyre inkább integrálják a technológiai megoldásokat az üzletben. Legyen szó a kontaktok csökkentéséről a vásárlási élményben, a bolti lopások visszaszorításáról, a létszámcsökkentés támogatásáról vagy a biztonság fokozásáról, a technológia ma már határozottan a kiskereskedelmi műveletek középpontjában áll. Ezekben a folyamatokban pedig a hálózati felügyeleti megoldások kulcsszerepet játszanak azáltal, hogy nem csak vizuális információkat szolgáltatnak, hanem olyan fejlett képességeket is kínálnak, mint például az élelemzés, amely informálja a tulajdonosokat az üzletek teljesítményéről és javítja a biztonságot.

A működés és az ügyfélélmény átalakítása

Bár a vásárlók visszatérnek az üzletekbe, elvárásaik megváltoztak. A megnövelt lehetőségek az ügyfélút vonatkozásában, mint például a Click & Collect, az érintés nélküli szolgáltatások és az önkiszolgáló pénztárak, ma már megszokottnak számítanak. Szerencsére az automatizálást egyre gyakrabban használják az üzletekben. Valójában 2020-ban világszerte megnőtt ennek a megoldásnak a telepítése a társadalmi távolságtartásra vonatkozó előírások és a biztonsággal kapcsolatos aggályok miatt. Egyes üzletek egy lépéssel még tovább is mentek pl. eltávolítva a pénztárakat (AiFi) is, hogy csökkentsék a sorban állási időt, növeljék a konverziók számát, javítsák a bolti élményt.

Az intelligens videó megfigyelő rendszerek fenti törekvések sikerét segítik hatékonyan. Optimalizálhatja az olyan szempontokat, mint például a termékelhelyezés és az üzlet berendezés az arra vonatkozó megfigyelési információk segítségével, hogy a vásárlók hogyan mozognak az üzletben, ott mennyi időt töltenek és mely zónákban. De kamerák használhatók a polcokon lévő készletek kezelésére is, figyelmeztetve a személyzetet, hogy pótolják a kifogyóban lévő termékeket. Hasonló módon észlelhető a termék kiömlése vagy sérülése is.

Forrás: portfolio.hu

A videó audioképességekkel és elemzésekkel való integrálása szintén pozitívan járul hozzá az élményhez. Például amikor a kamera észleli, hogy egy vásárló sok időt tölt egy adott területen figyelmeztetést küldhet a személyzetnek, segítségnyújtás céljával, ezzel egyidejűleg üzenetet küldve a várakozó vásárlónak is, hogy a segítség már úton van.

A videó rengeteg információval szolgálhat a működés egyes területeiről, így pl. az ügyfélszolgálatról, a promóciós erőfeszítésekről, az értékesítés sikeréről (kudarcairól), különösen, ha kiskereskedelmi elemzésekkel, az értékesítési pontok (POS) tranzakciós adataival és a megfelelő szoftverrel kombinálják. Az elemzéseket elvégző intelligens vidoanalitika lehetővé teszi az ügyfélélmény javítását, a hatékonyság növelését és a kiskereskedelmi jövedelmezőség növelését – egyúttal az üzleti műveletek általános egyszerűsítését.

A kiskereskedelmi bűnözés ellenőrzése videóelemzés segítségével

A videó megfigyelés ugyanakkor továbbra is a kiskereskedelmi biztonsági és veszteségmegelőzési programok sarokköve. Mivel ezek a megoldások rögzítenek minden POS-tranzakciót, vizuálisan is vizsgálhatók a szokatlan események (esetenként sikkasztások) a veszteségek csökkentése érdekében. A termékek visszaküldését is videón is rögzítik, így kezelhetővé válnak az így keletkező csalások növekvő problémája, amely becslések szerint évente 18,4 milliárd dollárba kerül az amerikai kiskereskedőknek.

Egyúttal számos esetben használhatóak integrált megoldások is, a gyanús tevékenységek észlelésére és az elrettentésre a magas kockázatú területeken, például a pénztáraknál és a kilépéseknél. Néhány példa:

  • A szkenneletlen termékek jelzése (távozáskor) – a videóelemzés képes észlelni a nem szkennelt terméket, és hangjelzést indít el, hogy hangüzenetet játsszon le, amely tájékoztatja az ügyfelet.
  • Telikosaras távozás fizetés nélkül – ha a vásárló fizetés nélkül próbálja meg teli kocsival elhagyni az üzletet, videoanalitika és hangriasztások segítségével riasztani lehet a biztonsági személyzetet.
  • Ügyfél jelenléte nélkül lezajlott pénztár tranzakció – amikor illetéktelen személynek nyílik ki egy pénztárgépfiók, vagy egy alkalmazott „segít” saját anyagi problémáján. A megoldás egy érzékelő társítása a pénztárgéphez, amely promt jelzi, hogy a regiszterfiók éppen nyitva van. Amennyiben ehhez egy kamerát is integrálunk, ellenőrizni tudjuk, hogy az ügyfél éppen jelen van-e. Ha kinyílik a regiszterfiók és a kamera azt állapítja meg, hogy nincs ügyfél, akkor riasztást lehet küldeni a biztonságiaknak.
  • Online vásárlás, személyes átvétel az üzletben (BOPIS) – ez a korszerű kiskereskedelmi modellhez is társítani lehet a hálózati kamera integrációt. A rendszer riasztást küld a helyszíni csapatnak, ha egy kamera észleli, hogy autók, vagy személyek érkeznek a felvevő területre. A személyzet ezután szállítja az árut az ügyfeleknek a helyszínre az árut.
  • Ellenőrzött szállítások – a készletek dézsmálása az üzlethelyiségtől távol is megtörténhet; a szállítási infrastruktúra magas kockázatú terület. Az engedélyezett kiszállításokat kaputelefonon, QR-kóddal, vagy rendszámazonosítóval lehet ellenőrizni. Azt pedig hogy a megfelelő számú megrendelt áru be- és kirakodása megtörtént e, távolról vezérelhető kamerák segítségével vizuálisan is ellenőrizhető.
  • Ügyfél- és személyzeti hangkommunikáció – a hangszórók integrálhatók kamerákkal és videóelemzőkkel, leegyszerűsítve az automatizált biztonsági (vagy marketing) kommunikációt és a személyzeti riasztásokat. A nem kívánt viselkedések észlelésénél előre rögzített, vagy élő üzenetek is lejátszhatók.

Forrás: axis communications

Hozzászólások