A statisztikák ebben a vonatkozásban a következőket mutatják.
„A járművek naponta több mint 100-szor, évente több mint 36 000-szer futnak be kereskedelmi és kiskereskedelmi ingatlanokba. az USA -ban. Évente több mint 16 000 ügyfél, gyalogos és alkalmazott sérül meg, és 2600-an halnak meg. A balesetek nagy része alacsony sebességű régiókban történt, amely könnyen megelőzhető lett volna” – mondta. Az adatok bizony elég riasztóak.
Ezek az incidensek rávilágítanak az oszlopok felszerelésének fontosságára ezen helységek előtt. „Egyes területeken nincsenek védőoszlopok a helyükön, míg más helyeken az oszlopok ugyan fel vannak felszerelve, de nem nyújtják az elvárt védelmet, és még mindig vannak incidensek. A legjobb gyakorlat az, ha egy törésteszt-tanúsítvánnyal rendelkező oszlopot vásárolunk egy neves gyártótól”
Kiválasztás és telepítés
A következő kérdés tehát az, hogy hogyan válasszuk ki a kirakathoz a megfelelő oszlopos megoldást. Szakemberek szerint a legtöbb oszlop szénacélból, vagy rozsdamentes acélból készül, amelyek törésteszttel rendelkeznek. „Léteznek azonban olyan termékek a piacon, amelyek ezen kívül a szabadalmaztatott anyagokat kombinálják a szénacél és/vagy rozsdamentes oszlop valamilyen kombinációját.

Az oszlop választásánál a felhasználónak, és a szállítónak persze azt is figyelembe kell vennie, hogy az üzlete adottságaihoz igazodva melyek lehetnek a leggyakoribb veszélyt hordozó járművek melyek a meghatározó forgalmi irányok, milyen a kirakat forgalommal szembeni kitettsége stb. Mérlegelni kell, hogy a tulajdonosnak csak a véletlenszerű (balesetes becsapodások) okoznak kockázatot, vagy jelentősebb biztonságot igénylő esetekben olyan értékes eszközök vannak az üzletben (akár a kirakatokban is), amelyek célpontjává teszik a ram raid támadásoknak, amikor valaki megpróbálja fizikailag leütni a biztonsági oszlopot, akár többszöri ütéssel is. Ez csak néhány kérdés, amelyeket meg kell vizsgálni, amikor azonosítani a megfelelő oszlopot amely adott létesítményhez kellhet.
Az oszlopok felszerelése is fontos. Azok telepítési távolsága a jármű parkolás vektor-analízistől függ. Vannak olyan helyek, ahol a front beállós parkolás 45 fokos, mások pedig 90 fokos szögben van. A telepítési távolság ugyanakkor a gyártótól, a teszteléstől és a tanúsítástól is függhet, ami általában a 48-60 hüvelykes maximális távolság az oszlopok között. Ha egy terméket 36 hüvelykes távolsággal teszteltek, és 48 hüvelykes távolságra telepítik, az megváltoztathatja a teherbírást, azaz a technológia kiválasztása komoly tervezést igényel, így mindenképpen javasolt szakértő tanácsadó igénybe vétele.
Forrás: asmag.com.
Kapcsolódó cikkek: