Nem éri meg fizetni a zsarolóknak, alig van sikeres adathelyreállítás

A zsarolóvírus támadásokat elszenvedő cégeknek mindössze a 8 százaléka tudta helyreállítani az adatait annak ellenére, hogy kifizették a zsarolók által követelt összeget – számol be a Sophos a biztonságportál hírében.

Forrás: digital uppercut

Forrás: digital uppercut

A Sophos zsarolóvírusokkal végrehajtott támadásokat vizsgált. A szakemberek megállapították, hogy a ransomware támadások utáni helyreállítás átlagos költsége az elmúlt 12 hónapban több, mint kétszeresére nőtt és sok a sikertelen adathelyreállítás.

Az átlagosan kifizetett váltságdíj pedig 170 ezer dollár volt, de meglehetősen nagy a szórás. A megkérdezett cégek által megadott legmagasabb kifizetett összeg 3,2 millió dollár volt. Tíz szervezet fizetett ki 1 millió dollárt vagy annál nagyobb összeget. Azon cégek aránya, amelyek kifizették a váltságdíjat, tavaly 26 százalékról 32 százalékra nőtt. Közülük mindössze csupán 8 százalékuknak sikerült visszanyernie az összes adatát.

A biztonsági cég kiemelte, hogy manapság már nem kizárólag a zsarolóvírusokkal végrehajtott, titkosításokra épülő támadások jelentenek problémát. Ennek oka, hogy tavaly óta megduplázódott azon incidensek száma, amikor a támadók egyéb módon, például adatlopást követően kezdték zsarolni az áldozataikat.

“A zsarolóvírus által sújtott cégek számánál látható csökkenés, ami jó hír. Ám mindezt beárnyékolja a tény, hogy ez valószínűleg – legalábbis részben – a támadók viselkedésében bekövetkezett változásokra utal. Látjuk, hogy a támadók a nagyobb léptékű, általános, automatizált támadásokról célzottabb irányokra váltanak. Habár a támadások összesített száma ennek eredményeképpen alacsonyabb, tapasztalataink szerint a fejlettebb és komplexebb célzott támadásokból származó potenciális kár nagysága sokkal nagyobb” – nyilatkozta Chester Wisniewski, a Sophos vezető kutatója.

Forrás: Biztonságportál

Kapcsolódó cikkek: