Adathalász toplista: élen leginkább a technológiai szektor

A Check Point azt vizsgálta, hogy az adathalászat miként alakult a harmadik negyedévben. A kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy melyek azok a brandek, márkák, vállalatok, amelyek nevével leggyakrabban élnek vissza a csalók.

Forrás: computerworld

Forrás: computerworld

Élen a Microsoft

A jelentés szerint a harmadik negyedévben a Microsoft volt a legnépszerűbb az adathalászok körében. A phishing támadások 19 százalékában a vállalat nevének említésével igyekeztek átejteni a felhasználókat. (A második negyedévben ez az arány még csak 7 százalék volt.) A biztonsági cég kiemelte, hogy az adathalász toplistáján most először jelent meg a DHL.

Összességében elmondható, hogy a leginkább sújtott iparág a technológiai szektor volt, amelyet a bankok és a közösségi média szolgáltatások követtek. Mindez azt is jól mutatja, hogy a támadók kihasználták, hogy a világjárvány miatt az alkalmazottak még mindig nagy számban távolról dolgoznak, és távolról, számos technológiai eszköz alkalmazásával végzik a munkájukat.

Az adathalász támadások esetében a bűnözők gyakran úgy próbálják meg utánozni egy jól ismert brand weboldalát, hogy az eredetihez hasonló domaint és weboldal designt használnak. A hamis weboldalra vezető linket e-mailben vagy SMS-ben küldik ki, de webes átirányításokat, illetve mobil appokat is bevethetnek a céljaik elérése érdekében. A hamis weboldalak általában egy űrlapot tartalmaznak, melyeken a felhasználók személyes és fizetési adatainak megadását kérik a csalók.

2020 harmadik negyedévében az adathalászatnak leginkább kitett cégek, márkák:

  1. Microsoft (19%)
  2. DHL (9%)
  3. Google (9%)
  4. PayPal (6%)
  5. Netflix (6%)
  6. Facebook (5%)
  7. Apple (5%)
  8. Whatsapp (5%)
  9. Amazon (4%)
  10. Instagram (4%)

Forrás: bizonsagportal.hu

Hozzászólások